Sunday, August 21, 2011

I.F.T.A.R. J.A.M.A.I.E

alhamdulillah,segala pujian bg Allah,tuhan sekalian alam....
ada jugak rezeki aku berbuka bersama warga pendidik disekolah aku dipostingkn...
berbuka bersama guru-guru...
di mana aku juga turut serta sebagai guru...
mknanya aku sama2 geng guru...
bukan dtng atas tiket anak cikgu (sbb mak aku cikgu kn)...
bukan atas tiket cikgu pelatih (mesti geng cikgua ajak berbuka kat sek)...
tp,atas tiket aku cikgu SK LB JOHNSON...
wahahahaha......
lain beb rasa...

aku ajk logistik...
siapkn plastik smph ngan tisu...
aku kn siapkn pggn mgkk...
tp sorilh ea...
had yg polisterin jerlh mmpu...
x pat nk bl yg mahai....
bkn kedekut bonus...
tp x dan...
maaf yer geng2 cikgu SK LB JOHNSON....=P
(alasan...kuikuikui)

maka datanglh golongan ibu2,isteri2,suami2,bapa2,anak2 ngan keletahnya....
yg aku mmpu,tumpang men ngan anak org....
bila dh duk men ngan anak org tue,dgn rsminya aku jd bahan...
"bljr2 lh pgg bdk,sok2 turn ko plak"
ada plak suara latar...
"nk bljr jd bpk bdk pn blh..."
hare.....=p
x t'hnti disitu rupanya...
biasalh,b'buka...
xde air sejuk aka air yg didalamnya terendam air batu x sah kot...
sdng leka meneguk air utk hlngkn dhga....
kn bahan lg...
"jgn mnm air batu bnyk,kot x blh nek nnti"
"pntg bang oi,kot pendayung patah dirempuh ombak"
"nie yg ada tewas d'mdn p'tmprn nih"
"kang kot b'kejut nk srh bgn...nk kn usap2 dl"
mcm2....menanah telinga...tadah jerlh...
ada plak yg menambah,dh nikah sok,selagi xde koleksi ko tadah jerlh...
klau xnk kena bhn,cpt2 dpt anak...
aku bls,duk jauh kot...pyh nk dpt...
"ckp,ntah2 bunting pelamin...perut ko pn dh mcm ada baby"
perut boroi aku pn kena gak....hadoi....=p

apa pn aku rs bhgia sgt...
bl dh b'cmpr dgn org2 dwsa nih...
yg lbh mtng dr aku...
yg dh b'keluarga...
dh ada tggjwb nih...
terasa plak auranye...
b'bz sgt...

apa pn,smga aku diberi rzki utk m'harungi ramadhan pd thn dpn...
insyaAllah....

dikesempatan ini,aku nk ucapkn...
SELAMAT BERPUASA...
tgh berkira2 kira nk bg duit ry kat anak2 kesayangan nih...rmi....
korg pn sm,bg le duit ry sm ea kat anak2 kita...
anak2 kita akan doakn yg t'baik utk kita...
doa anak2 nih terus...xde hijab tau...smga dimakbulkn tuhan...
smga diberkati usaha kecil kita nih...

peace no war....=)


No comments:

Post a Comment