Saturday, July 9, 2011

mandi bunga atau mandi tolak bala...atau ada cara lebih baik??


huhuhu....hr nie mggu kedua hr sabtu aku direntap....
huhuhuhuu.....
seb bek isnin sek cuti....blh gek rht2...

malang x berbau...
dtng sek lambat....GB bengkek jer tgk aku lmbt...
perasmian bulan kecergasan lambat sbb xde mic....
sbb semua mic aku simpan....=p

dh tue,gimik perasmian,gong plak aku lupa amik semalam...
ah,sudah....
bala...mmmg bala.....
alhamdulillah Ustaz Zailani ada kunci blk smpn gong....
selamat aku....syukur....

maka bulan kecergasan dirasmikan...
aku pn join aerobik....
rs rgn jer bdn...
sejam lebih aerobik,pecah peluh...
basah spender sbb peluh....kuikuikuikui......=p

pastue aku jd ref futsal...
hare,perut kosong nih...
aku duk prepare,cikgu len dok melantak...
bhgi kump,adjust jadual....
seb bek bkn aku yg bwt....hahahahaha
tp kn uruskn disiplin bdk...
semak pale....

tangguh,x smpt abes...
smbg mggu dpn plak........
siap2 nk blk,kunci motor xde...
ah sudah...
mak aku br call kata dh gerak ke Jelebu....
aku x ksh sgt....
adik aku yg tggu aku tue....
bala ketiga,nk balik.....kunci mtr xde....
huhuhuhu

bwt muka x malu,cari cikgu nk tmpgkn kn aku...
hare,semua xnk...taik tol...
tp xkn aku nk pksakn....
mntk tlng org,aku nk arah2 plakkn...
seb bek ada gak yg sudi nolong jmpt adik aku....
malu lak ai..............

blk dr amek adik aku.....
join cikgu aku tmpg tue g dusun GB...
mcm mnrk....
apa x mnrk,mkn duria FREEE.....=P
rmbtn lg.....

aku pn pnjt pokok....
amek buah...
aku lama dh x manjat nih...
risau gak....
petik rmbtn pnye petik...
petik lg....
GB suh amik kat pokok len lak...

panjat....
elok2 aku berdiri atas dahan...
PRAP!!!BAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
first time dlm hdp aku....
jatuh pokok....
giler ko....
seb bek x tggi beb
malang keempat aku......
huhuhuhuhu...
sakit beb.........................
jatuh pinggang dl...
sakit x blh nk ckp........
cuak beb,paralyze kjp aku....
x blh gerak...
cikgu2 tlng urut.....
lama gak aku tiarap kat tanah....
nk hilangkn suasana genting,cikgu sek aku ngusik

"pingang jaga bang....ko nk khwn dh...bnyk guna pinggang tue...kot org rumah x puas kang"
aku pn gelak jerlh....
semua cikgu kat situ gelak jer...
almaklumlh...geng2 dh kawen.........
"ko nih kerap jatuh lh pis....darah muda nih......mndi bungalh....mndi buang malang ke...."
tetiba suara kedengaran...
huhuhuhuhuhuhu........................

tp serius...mmg skt....
(ms taip post nih pn rs skt tau)
mcm mn lh agaknye ye....
hmmmmm......

btl ke aku kn mndi nk buang malang,bala atau mndi bunga......
perlu ke???


pape pn...
PEACE NO WAR.....=P


No comments:

Post a Comment