Friday, April 15, 2011

sekolah adalah tempat membina OTAK,tetapi rumah tempat membina WATAK


sekolah adalah tempat membina OTAK
tetapi rumah tempat membina WATAK

pakar motivasi....
so,mmg btllhkn...
betul klau selalu bnda2 bodoh kat luar tue terjadi...
x boleh salahkn sekolah...
sbb x ajar budak2 sekolah...

tapi.guru bukan mengajar...
kita mengajar dan mendidik...
no wondelh klau kementerian kita pn...
drpd KEMENTERIAN "PENDIDIKAN" MELAYSIA...
ditukar kepada KEMENTERIAN "PELAJARAN" MALAYSIA...

sshkn jd cikgu nih...
kita bukan sekadar mengajar...
tp mendidik...
kita bukan mcm parent kat rmh...
paling ramai pn keja didik 9 orang anak...
(setakat nih aku dgr anak plng rmi pn 9 org)
tp kita geng2 cikgu nih...
36 - 48 orang anak kena didik...
darab dgn brpa kelas kita ajar...
mcm aku...
purata 30 orang murid...
darab dengan 7 kelas...
rmi btl anak2 aku yg aku nk kena didik...
210 orang anak...
HEBATKN CIKGU NIH...KORG YG JD CIKGU NIH X RASA HEBAT KE??

tp tuelh...
kita manusia...
kejadian kita x sempurna...
mmg akan ada lakukn kesalahan...
mcm yg aku ckpkn td...

sekolah adalah tempat membina OTAK
tetapi rumah tempat membina WATAK

aku stuju dgn tag line pengetua sek men aku dl2...
die pesan...
" jgn bwk perangai buruk rmh dtng sek"
hihihi....

semoga tuhan bantu aku...
tuhan ilhamkn aku agar aku jd guru yg baik...
guru yg boleh mengajar dan mendidik anak2 didik aku...
AKU BANGGA JD GURU...
GURU,ITULAH AKU.....=)

No comments:

Post a Comment